چند ایده برای بازسازی

ما در باتیس ساز بر این عقیده هستیم که بازسازی ساختمان، باید به گونه ای باشد که میهمانان و کسانی که بعد از بازسازی خانه شما از منزلتان دیدن می کنند، متوجه تغییرات جالب توجهی شوند. در این نوشته ۱۷ ایده ناب و فوق العاده را با شما مطرح خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید !

ما در باتیس ساز بر این عقیده هستیم که بازسازی ساختمان ، باید به گونه ای باشد که میهمانان و کسانی که بعد از بازسازی خانه شما ، از منزلتان دیدن می کنند، متوجه تغییرات جالب توجهی شوند. در این جهت سعی داریم که خلاقه ترین ایده ها را برای بازسازی خانه ارائه نماییم. در این نوشته ۱۷ ایده ناب و فوق العاده را با شما مطرح خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید !

۱- ایجاد گود در پذیرایی

ایجاد گود در پذیرایی
ایجاد گود در پذیرایی

یک ایده ناب و فوق العاده ، که می تواند بسیار مورد پسند قرار گیرد ، اجرای محوطه پذیرایی در داخل یک گود است ، در این حالت که از برخی سبک های باستانی الهام گرفته شده است ، تجربه نشان می دهد که جمع شدن میهمانان در کنار یکدیگر ، می تواند کانون گرمی را ایجاد نماید.

۲- استفاده از فضای زیر پله

الف) به عنوان کتابخانه

استفاده از فضای زیر پله به عنوان کتابخانه
استفاده از فضای زیر پله به عنوان کتابخانه

متاسفانه ، فضای زیر پله ها در خانه ، یکی از فضاهایی است که به درستی مورد استفاده قرار نگرفته و باعث اشغال فضای خانه می گردد . پیشنهاد ما این است که می توانید از فضای زیر پله ها ، به عنوان کتابخانه استفاده نموده و کتابهایتان را در آن جا بگنجانید. ایجاد کتابخانه در آن مکان ، علاوه بر خلاقانه بودن ، سبب جذابیت راه پله خواهد شد.

ب ) به عنوان انبار

386704359-0

اگر به آن صورت اهل کتاب خواندن نیستید ، می توانید به صورت کمد یا انباری از زیر پله ها استفاده کنید. با این حال توصیه ما این است که در این صورت هم سعی کنید که کار را توام با خلاقیت انجام دهید.

ج ) به عنوان فضای برای مطالعه

استفاده از زیر پله به عنوان فضای مطالعه
استفاده از زیر پله به عنوان فضای مطالعه

می توانید در آن فضای دنج زیر پله ، یک تخت کوچک و تعدادی بالش روی آن قرار داده و شب ها در آن به تنهایی مطالعه کرده و چایی بنوشید. به این صورت اهل خانه نیز از روشن بودن چراغ های خانه شاکی نخواهند بود. منتها در این ایده می بایست تهویه هوا را در نظر داشته باشید.

۳- جاساز کردن ظرف ها در آشپزخانه

جاسازی ظرف ها در کابینت آشپزخانه
جاسازی ظرف ها در کابینت آشپزخانه

می توانید به عنوان یک ایده جالب ، بعضی کابینت ها را به صورت کشویی ایجاد کرده و در آن ظرف ها را بگنجانید . خوبی این طرح این است که در این حالت ظرف های شما ، فضایی از روی تخت آشپزخانه اشغال نخواهند کرد.

۴- خانه درختی

خانه درختی
خانه درختی

در مورد خانه درختی همواره در فیلم ها ، صحنه های زیادی دیده اید ، با این حال شما برای ایجاد یک خانه درختی به یک درخت خشک شده نیاز دارید . خانه درختی می تواند باغ شما را بسیار بسیار شیک و فوق العاده جلوه دهد. با این حال ، نبایست از مسائل مربوط به طراحی سازه ای ساختمان آن فراموش نمایید.

۵- ساخت گلخانه با سلیقه

گلخانه داخل حیاط
گلخانه داخل حیاط

شما می توانید در حیاط خود یک گلخانه کوچک بسازید و در زمستان در آن سبزی خوردن پرورش دهید. هم چنین می توانید در داخل گلخانه کوچک خود ، کمدی تعبیه کرده و وسایل خود را در آن قرار دهید. وجود گلخانه در حیاط یا باغ ، زیبایی فوق العاده ای به محیط خواهد بخشید.

۶- استفاده از فضای زیر کمد ها

کشو زیر کمدها
کشو زیر کمدها

یکی از مشکلاتی که بسیاری از ساختمان ها با آن مواجه هستند ، بحث کمبود فضا است . برای رفع این مشکل ، شما می بایست سعی کنید که از تک تک فضاهای خانه ، حداکثر استفاده را ببرید. (مانند استفاده از فضای زیر پله که در بالا به آن اشاره شد.) برای این منظور ، هم چنین می توانید از فضای زیر کمدها به صورت کشویی استفاده کنید. استفاده از حداکثر فضاها ، می بایست به عنوان یک اصل در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان شما مورد توجه قرار گیرد.

۷- ایجاد اتاق مخفی در خانه

ایجاد اتاق مخفی به کمک راه پله
ایجاد اتاق مخفی به کمک راه پله
ایجاد اتاق مخفی به کمک قفسه کتاب
ایجاد اتاق مخفی به کمک قفسه کتاب

در خانه های بزرگ یک ایده فوق العاده این است که اتاق های مخفی در خانه بگنجانید. در این حالت ، مانند فیلم ها شما می توانید کاری کنید که با هل دادن کتابخانه یک اتاق باز شود. هم چنین می توانید راه پله را طوری تعبیه کنید که با یک کنترل از راه دور از سر راه کنار رفته و راهی جدید در خانه شما باز شود. این ایده خانه شما را افسانه ای خواهد کرد.

۸- استفاده از قوس های s شکل در حمام

ایجاد قوس s شکل در حمام
ایجاد قوس s شکل در حمام

بسیاری به این علاقه مند هستند که در حمام خود ، در حین استحمام دراز بکشند . برای این منظور شما می توانید قوس هایی s شکل در حمام پیش بینی کرده و در حین استحمام در آن قوس ها دراز بکشید. این قوس ها می توانند خستگی را از کمر شما خارج کنند.

۹- استفاده از سقف بلند

استفاده از توری به جای سقف
استفاده از توری به جای سقف

بسیاری علاقه مند به داشتن سقف های بلند هستند . سقف های بلند سبب می شود که انسان احساس تنگی فضا نکند و احساس بازی محیط به شخص نشاط بیش تری خواهد بخشید . برای این منظور می توانید از توری قوی برای سقف استفاده کنید. مشکل اصلی این طرح این است که در زمستان به علت این که گرما تمایل به بالا رفتن دارد ، گرم کردن فضا با مشکل مواجه خواهد شد ، لذا شما می توانید از شیشه دوجداره نیز به عنوان سقف بهره جویید.

۱۰- استفاده از تخت خواب بازشو

ایده تخت خواب بازشو کشویی
ایده تخت خواب بازشو کشویی

تخت خواب قسمتی از هر اتاق است که فضای زیادی را اشغال می کند و از طرفی هم تنها موقع خواب کاربرد دارد. لذا می توانید تخت خواب را طوری تعبیه کنید که در ساعات روز ، در قسمت تخت خواب ، فضای مفید داشته باشید . تخت خواب بازشو می تواند این امکان را برای شما برآورده سازد.

۱۱- یخچال را به صورت یکپارچه با کمد درآورید

یخچال به صورت یکپارچه با کمد
یخچال به صورت یکپارچه با کمد

یکی دیگر از ایده های بسیار جالب که در ساختمان به کار برده می شود ، تعبیه کردن یخچال در کابینت و یا کمد است . طراحی دکوراسیون داخلی نوین ، بر این تاکید می شود که سعی شود که حتی الامکان اجاق گاز و کابینت و یخچال با یکدیگر ست باشند. لذا استفاده از یخچال به صورت تعبیه شده در کابینت ، ایده ای فوق العاده به نظر می رسد.

۱۲- استفاده از سینک گوشه دار

استفاده از سینک برای شستن لباس
استفاده از سینک برای شستن لباس

سعی کنید سینک را به گونه ای انتخاب کنید که بتوانید گاهی در آن لباس بشویید. معمولا سینک های گرد ، آب را نمی توانند در خود نگاه دارند و در صورتی که بخواهید در آن لباس بشویید ، آب مدام به اطراف خواهد پاشید . لذا سعی شود که حتی الامکان سینک به صورت گوشه دار باشد.

۱۳- استفاده از چوب طبیعی برای میز ناهارخوری

استفاده از چوب برای میز ناهارخوری
استفاده از چوب برای میز ناهارخوری

طبیعت ، نشاط فوق العاده ای را به همراه دارد. استفاده از عناصر طبیعی نیز به محیط خانه ،شور و نشاط فوق العاده ای خواهد بخشید. در این میان ، استفاده از چوب طبیعی که بعضی جاهای آن سوخته است به عنوان یک میز ، می تواند حال و هوای خانه شما را بانشاط تر کند. به علاوه استفاده از تکنیک های گچکاری ، می تواند با دادن رنگ سفید به فضای شما زیبایی بخشد.

۱۴- استفاده از شومینه مشترک بین حمام و اتاق خواب

استفاده از شومینه مشترک میان حمام و اتاق خواب
استفاده از شومینه مشترک میان حمام و اتاق خواب

استفاده از شومینه مشترک میان حمام و اتاق خواب شما ، باعث می شود که اولا از گرمای شومینه شما استفاده ای دوچندان شده و دو فضا در خانه گرم شود ، ثانیا باعث این می شود که شما احساس نزدیکی بیش تری به اتاق خواب داشته باشید.

۱۵- ساخت فضایی برای نشستن در کنار شومینه اتاق خواب

enhanced-buzz-9993-1388777429-5

بسیاری در زمستان دوست دارند که در زمستان کنار شومینه بنشینند و چایی گرم بنوشند ، بسیاری دیگر هم به زود گرم شدن علاقه مند هستند . در همین راستا ، تعبیه کردن صندلی سنگی در کنار شومینه طرح نسبتا جالبی به نظر می رسد.

یک دیدگاه درباره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *